ENERGIA Z WNĘTRZA ZIEMI
ENERGIA Z WNĘTRZA ZIEMI
2024-02-26
W lutym Wybuchowi Naukowcy zastanawiali się co to jest energia geotermalna i jak można ją wykorzystać. Zajęcia rozpoczęły się od obejrzenia filmu edukacyjnego o gejzerach w parku Yellowstone oraz dyskusji na temat ograniczeń związanych z wykorzystaniem gejzerów jako źródła energii geotermalnej.
Kolejna aktywność polegała na stworzeniu trzyosobowych grup, w których jedna osoba wcieliła się w rolę Profesora Termalskiego - eksperta energii geotermalnej, a pozostali byli Dziennikarzami, którzy dysponowali notatkami o energii geotermalnej zawierającymi błędy spowodowane szybkim notowaniem odpowiedzi. Zadanie polegało na znalezieniu błędów, porównaniu zanotowanych odpowiedzi z notatkami Eksperta oraz ich poprawieniu.
Kolejny etap zajęć polegał na wykonaniu doświadczenia „Ciepło z wnętrza Ziemi”, podczas którego uczniowie zbudowali wiatraczki będące modelem turbin prądotwórczych zasilane przez podgrzewacze zastępujące w eksperymencie ciepło z wnętrza Ziemi, czyli źródło geotermalne. Po kilku modyfikacjach udało się wprawić wiatraczek w ruch za pomocą ciepła pochodzącego z podgrzewaczy. Na zakończenie młodzi odkrywcy zastanawiali się nad pozytywnymi i negatywnymi aspektami technologii geotermalnej w zabawie z dzwoniącym w rękach zegarkiem.






Kolejna aktywność polegała na stworzeniu trzyosobowych grup, w których jedna osoba wcieliła się w rolę Profesora Termalskiego - eksperta energii geotermalnej, a pozostali byli Dziennikarzami, którzy dysponowali notatkami o energii geotermalnej zawierającymi błędy spowodowane szybkim notowaniem odpowiedzi. Zadanie polegało na znalezieniu błędów, porównaniu zanotowanych odpowiedzi z notatkami Eksperta oraz ich poprawieniu.
Kolejny etap zajęć polegał na wykonaniu doświadczenia „Ciepło z wnętrza Ziemi”, podczas którego uczniowie zbudowali wiatraczki będące modelem turbin prądotwórczych zasilane przez podgrzewacze zastępujące w eksperymencie ciepło z wnętrza Ziemi, czyli źródło geotermalne. Po kilku modyfikacjach udało się wprawić wiatraczek w ruch za pomocą ciepła pochodzącego z podgrzewaczy. Na zakończenie młodzi odkrywcy zastanawiali się nad pozytywnymi i negatywnymi aspektami technologii geotermalnej w zabawie z dzwoniącym w rękach zegarkiem.






Koło Naukowe Wybuchowi Naukowcy
Czytano: 1520 razy